Monday, January 15, 2007

helemaal niet vervelend!

Er kwam hier zomaar een stapel Handwerken zonder Grenzen binnenlopen! Nu nog de tijd vinden om 6 jaargangen door te lezen. Ook met maximens op school heb ik nog niet echt vrije tijd om te lezen.
Dat kan ook liggen aan deze geleende Louet S45. Spint heerlijk! Ik zit alleen klem met mijn te grote voeten bij dit wiel. Het prachtig voorop gepositioneerde wiel loopt tegen mijn broekspijpen als mijn voeten normaal op de pedalen staan. Zolang ik mijn maatjes 44 iets naar achter geschoven plaats vanuit de ideale trappositie gaat het goed. Ik ben volledig overtuigd van het dubbelpedaals spinnen ter verlichting van mijn bekkenpijn. Deze wordt het niet, jammer want hij is prachtig. Maar de combinatie van het schuren langs mijn benen en de ienieminieklosjes doet me verder kijken en dromen van een Ashord Joy.
A huge pile of Handwerken zonder Grenzen (Dutch ethnic craft mag) just walked into my house. Now I only need to find the time to read all 6 years worth of episodes. Even with maxiperson in school it's hard to find time to sit and read.
That might have something to do with the S45 I borrowed. It spins like a dream. The only problem being getting stuck with my legs against the wheel because of my huge feet . Other than that I am in love with the double threadle motion. No more pelvic pain for me! Having decided on double threadle with slightly bigger bobbins and bigger pedals is makes me dream of Ashford Joy.

5 comments:

Unknown said...

ZES jaargangen? Hoe heb je dat de trap opgekregen met je zielige schouder??
Heerlijk lezen in bed! En mooie kleur(en) op je spinnewiel.

Anonymous said...

Oma heeft ze gekregen van een vriendelijke dame die wat kleiner gaat wonen en vervolgens heeft zij een volle doos de trap opgedragen.

Tijm said...

Wat een rijkdom,zomaar 6 jaargangen te lezen!
Je ideale spinnewiellijkt mij ook geweldig!!!
Waarspin jij mee?Zelfgeverfde wol?
Ik zal namelijk ook beginnen met spinnen.
Heb nog wat types nodig over wek materiaal en zo.

- said...

@ ajour, 6 maal 5 destijds is gelukkig "maar" 30. En oma is best sterk ;-)
@anonymous oma, hoe gaat het met de stem?
@tijm: only the best;-) Handgeverfde biologische merino. Meningen over waarmee te beginnen zijn verdeeld. Ik hou van mooi dun en glad (en ook wel van chunky onregelmatig hoor!) en dan is een merino of corriedale lont erg prettig. Meer hardcore spinners in NL kiezen liever voor spinnen direct uit de zelf verwerkte vacht. Heeft allebei zijn charme. Ik kies ook vooral uit tijdgebrek voor de makkelijke route. Al dat wassen, kaarden en kammen kost tijd.

Anonymous said...

Dat zijn nog eens leuke dingen, 6 jaargangen, heerlijk.
Ik krijg elke keer als ik weer wat over wolspinnen lees de kriebels en een verlangen om het ook te leren. Jammer dat de dag altijd zo snel om is.
Trouwens, ook ik kan me helemaal vinden in je stukje over 'breien is niet hip'. Ook ik heb al die tijd gebreid. Al vind ik de ophef ergens ook wel leuk: hoe meer mensen breien, hoe meer keuze in materialen je krijgt (hoop ik tenminste).