Sunday, January 06, 2008

100.000

Sinds Storm op Zolder in April 2003 opende zijn er 100.000 bezoeken aan (voorpagina van) de site geweest (inclusief herladingen).

Honderdduizend, das wel veel! Je zou zeggen tijd voor een kadootje. En normaal zou ik dat ook doen. Iets moois zoeken om weg te geven na een willekeurige loting van de reacties op dit berichtje.
Maar zomaar iets weggeven aan zomaar iemand voelt niet goed voor dit moment.


Vandaag doe ik het anders: Als je reageert op dit blogje, nomineer dan iemand of iets (stichting, goed doel) die je wel iets gunt, om welke reden dan ook (en vermeld die reden dan ook even). Iets haalbaar maakbaars door Storm op Zolder, die beperking leg ik er wel op. Jezelf iets gunnen is natuurlijk ook toegestaan, als je maar een leuke/goede/originele reden hebt.

In overleg zullen wij (het hele team, incl. de brei-oma's, de foto-Sas, de naai-Lon, de admin-papa, de hulp-maxi, de knip-midi, de test-mini en zelfs de lieftallige beurs-meisjes) de mooiste, leukste, liefste en hopelijk ook haalbaarste reactie honoreren.
Since Storm in the Attic opened up in April of 2003 there have been 100.000 visits to it's frontpage (including reloads)

One hundred thousand, that's a lot! Time for a present one would say. Normally I would do just that. Find something nice to give away to a random person that reacts to this blogpost.
But randomness just doesn't feel right for this occassion.


Today I'll try something different: If you react to this blog, please nominate someone or something ( a charity, a good cause) you think would deserve something nice, for whatever reason (please put in that reason). Something make-able by Storm in the Attic, I do want to put in that restriction. Nominating yourself is perfectly ok, as long as you have a good/fun/original reason for doing so.

Together the whole team (incl.the knit-grandma's, the photo-Sas, the sew-Lon, the admin-dad, the helper-Maxi, the scissor-Midi, the tester-Mini and even the lovely fair-girls) will decide on the sweestest, nicest, best and hopefully most makeable reaction to get their desired item.

25 comments:

Anonymous said...

Ik nomineer de begeleidsters in de groep van mijn oudste zoontje in het ziekenhuis. Hij is er nu al bijna 8 maanden en we krijgen veel steun en hulp;)

Anonymous said...

gefeliciteerd!!! en een super leuk idee. Ik lees mee om te kijken wie het uiteindelijk wordt! leuk leuk leuk

tabitha

Celeste said...

Ik nomineer de Vrije school van Zoetermeer. Zij zijn in de kerstvakantie tot de grond toe afgebrand en hebben helemaal niets meer. Dus alles zou welkom zijn.
http://www.vrijeschoolzoetermeer.nl

- said...

@Celeste, dat had ik er nog even bij moeten zeggen: Daar is alles dat "over" is van Storm op Zolder en privé al naartoe gegaan dit weekend.

@Zinzia, wat wil je dat ze krijgen?

Alice said...

Geweldig idee! En wat een goed doel betreft: er zijn zoveel mogelijkheden. Ik denk dat de VS Zoetermeer momenteel vrij veel hulp krijgt (ben hier ook bezig met een pakket samen te stellen), dus ik sta achter het doel van Zinzia!

Alice said...
This comment has been removed by the author.
Tijm said...

Lieve Yvon (en Stormteam) wat een aantal, Van Harte Geeliciteerd!!
Geweldig dat je bedrijf het zo goed doet.
Ik wens je nog vele bezoekers en ook veel kopers toe en dat de lijn bij Wolhalla een groot succes mag worden!!

Erg van de Vrije School. Voel me daar erg bij betrokken omdat al mijn kinderen zowel de onder als bovenbouw VS gedaan hebben (Friesland/Groningen).

Zelf ga ik het eerst weekend van febr. gewoon bij je kopen, heb je meer omzet, want ik gun jou juist de nominatie!!!
Je bent moeder van drie ukkepukkies (Sorry Storm, ik weet dat je al groot bent), een liefhebbenede echtgenoot, bedrijfleidster en eigenaar van een geweldig bedrijf wat prachtige,kwaliteits dingen verkoopt, een goede en snelle survice heeft en niet duur is.
Die daarnaast nog een zware opleiding volgt en ook nog tijd overhoudt om zelf te breien en te maken, om op beursen te staan en nog via blogs te reageren op anderen.
Ik wens jou de nominatie toe, in de vorm van een prachtige streng garen en heeeeeel veeeeeeeel vrije tijd om in alle rust te gaan breien en genieten.
En mede beoordelaars, dar zijn jullie het vast mee eens!

Anonymous said...

Wat weer een origineel idee!
En Honderdduizend! wow. Dat is nogal wat. Dat krijg je met zo'n gezellig blog waar altijd wel wat te zien en te lezen is.
Degene die ik zou willen nomineren die wil nog even iets geheim houden, dus kan ik ook de reden nog niet verklappen. Mocht het binnen de tijdslimiet openbaar worden ,dan hoor je nog wat uit Eindhoven.

Tineke

Elly said...

Gefeliciteerd Yvon , en ik nomineer Petrouchka , op dit moment voor mij een goed doel , ze kan naar ik meen wel een opsteker gebruiken .

Anonymous said...

heel erg gefeliciteerd. Ik sluit me volledig aan bij de reaktie van Tijm. De grootste nominatie komt jou en je team toe.

Tien

Jenneke said...

Gefeliciteerd! Het verbaast me niet dat je zo veel bezoekers krijgt. Je hebt zulke leuke dingen. Ik nomineer een vriendin van m'n moeder, die vreselijk hard werkt in het onderwijs maar desondanks altijd tijd heeft voor iedereen en vreselijk creatief is met wol.

Olga said...

Ik nomineer mijn fantastische lieve juf Vera, die heeft besloten pleegmoeder te worden van het kindje (10m) van haar nichtje. Met haar nichtje gaat het niet goed, niemand weet zelfs waar ze is.
ze kan zeker iets leuks gebruiken, en verdient het dubbel en dwars!

- said...

Ha fijn, lekker veel ideeen. Maar ik wil natuurlijk ook wel horen wát ik dan kan maken voor de genomineerde!

@ Tijm, je bent te lief voor deze wereld. Weet jij ergens een potje tijd te leen?

MorganMagic said...

proficiat met alles wat je doet, ik ben alvast een fan!

ik nomineer mijn tante Maria, ze is nu eventjes in België maar woont en werkt in Brazilië in de armste buurten - ze staat aan het hoofd van een armenziekenhuis, ze heeft een weeshuis, crèche en breiclub opgericht en is altijd hard aan 't werken voor anderen; zelf probeer ik af en toe wat babyspulletjes te breien om op te sturen of nu mee te geven (ze vertrekt begin febr. weer), die worden in het ziekenhuis gegeven aan mama's die komen bevallen zonder ook maar iets te bezitten voor de nieuwe baby...

MorganMagic said...

ah ja, mijn tante is dus blij met al wat ze kan krijgen van baby-uitzet en wat niet teveel weegt om in haar bagage mee te nemen of op te sturen

Anonymous said...

Gefeliciteerd Yvon met dit aantal!
Ik wil graag mijn buurvrouw Janna nomineren: zij is in anderhalf jaar haar 2 dochtertjes verloren (maudi van 5 en chenna van 2) aan een zeldzame stofwisselingsziekte (zie www.maudichenna.nl) Ze is zo moedig, maar wat is het zwaar! Ze staat er helemaal alleen voor, hun vader is hem allang gesmeerd.... Als 1 iemand iets verdient..... Maar wat maak je voor iemand die geen kindjes meer heeft? Iets voor op de grafjes of een mooie sjaal voor haarzelf? groetjes Greetje

Anonymous said...

yvon, wat een prachtig idee! ik weet nu even niemand, en sluit me aan bij de reactie van tijm.

Anonymous said...

Van harte gefeliciteerd Yvon!
Jij en storm op zolder zijn geweldig!

Ik wil ook Petrouska nomineren.

Lieve groet, Sil.

MoniqueB. said...

Respect.
Kwaliteit beloont zichzelf.
Dus, misschien kan je iets voor jezelf breien, want daar kom je misschien zelden aan toe.
Gewoon omdat je zo'n geweldige inspiratiebron bent.
Petje af.

Anonymous said...

Hoi Yvon, van harte proficiat; ik sluit me bij vorige schrijfsters aan!!
Ik nomineer het 8 maart comite Zutphen. Samen met SnB-Zutphen gaan zij een project starten om een grote vredesvlag te breien. De start is op 8 maart (int vrouwendag)en op 21 september (int dag vd vrede) moet die grote vlag aan de Sint Walburgiskerk hangen. De bedoeling is om in die tussenperiode zoveel mogelijk mensen te mobiliseren ( m.n. ouderen, allochtone vrouwen etc etc) om mee te breien. Aan het einde van de actie wordt de vlag uit elkaar gehaald en tot dekentjes vermaakt die naar een goed doel verstuurd zullen worden.
Vraag is dus: breiwol(acryl ivm wasbaarheid) in de kleuren van de regenboog. Dus niks maken en ook niks van jouw mooie wolletjes, maar wie weet kun jij ergens op een of andere manier aan veeeeeel acyl komen......
Veel succes met alles!!
Heleen

Elly said...

en dan voor petrouschka denk ik aan een mooie sjaal of misschien een mooie streng verven ;-)

Ammerins said...

Ik nomineer 'Het Lichtpunt' in Kollumerzwaag, een opvangcentrum voor mensen die het financieel moeten hebben om wat voor reden dan ook (alcohol, drugs, slecht met geld kunnen omgaan) en die hier hulp krijgen. Voor het woonverblijf is iets handgemaakts vast enorm welkom!
Oja, mijn moeder is daar vrijwilliger, daarom...

Anonymous said...

Het is te laat. Ik weet het. Maar ik wil de Stichting Vrolijkheid nomineren. Dat wij die het kunnen, met mooi materiaal, asielzoekerskindertjes gaan leren iets moois te maken met mooie wol, etc. Dat zou ik willen. En jou, Yvon, gun ik natuurlijk ook van alles, maar nu vooral even felicitaties.

Anonymous said...

Hey Yvon,

Ja ik kan het nu toch nomineren indien nog mogelijk. Een fantastische collega van me op mijn school met veel hart voor de kinders had een hele nare zomer met een miskraam maar is nu weer opnieuw (drie maand) zwanger en het ziet er allemaal goed uit. Naast alle andere prima ideeën lijkt dit me ook een goeie.
Iets voor de baby of een draagdoek misschien? Het is iemand die jouw creaties vast op waarde weet te schatten.

Tineke

Anonymous said...

gisteravond bij SnBU weer eens bijgekletst met Liza. te lang niet gezien, ik bedenk nu dat ik haar wil nomineren omdat ze belangeloos zoveel doet voor het BVcafe en alle andere BVdingen. iets haalbaars maakbaars door SoZ lijkt me geen probleem, voor haar nieuwste spruit die nog geen enkel gebreid kledingstukje heeft is er vast wel iets moois te vinden in de SoZ collectie.