Wednesday, March 18, 2009

Soms gaat er ook weleens iets goed.

Mijn school heeft een nieuwe roosteraar.
Daarmee hoopten wij, de studenten, dat er iets meer continuïteit/structuur/voorspelbaarheid in het rooster zou komen.
Na een half jaar zijn we daarmee opgehouden.

Vandaag stonden er bijvoorbeeld een college ingeroosterd waarvan niemand wist waarover het zou gaan, geen docent wist wie het eigenlijk zou geven en waarbij het hele jaar (krap 40 vrouw sterk) in een ruimte van 4 bij 8 meter zou moeten. Een uur voor aanvang werd bekend dat het college in kwestie niet doorging.

Toch gaat er af en toe weleens iets bijzonder goed op school.
Zo weet ik NU al waar ik over ruim 6 weken verwacht wordt voor mijn ziekenhuisstage. Alle 8 weken netjes ingeroosterd op een overzichtelijk schema. En, als ik het goed raad (want de legenda is er niet bijgeleverd), dan mag ik 7 van die 8 weken lekker naar huis na mijn diensten. Beide ziekenhuizen zijn op fietsafstand! Dat is niet alleen op tijd, maar ook nog weloverdacht! Morgen ga ik de stageplanner zoenen.

2 comments:

MoniqueB. said...

Tja, you win some (kilometers door lekker dichtbij) en you lose some (tijd door foute roosters).
Zolang het nog te overzien is, maar lastig lijkt het me wel, vooral met de oppas enz.
Suxxes!

Anonymous said...

meid, roosteraars, de vloek van deze eeuw. :-) (en ook de volgende)