Monday, September 04, 2006

The boyfriend sweater curse.

Eindelijk af, de 1e trui die ik voor manlief durfde te maken. Nav de "manly sweater" uit Stitch 'n Bitch van Debbie Bliss. Uiteindelijk een vest (met rits) geworden ipv een trui omdat manlief die liever draagt. Gemaakt van grijs gemeleerde direct uit de vacht gesponnen wol uit de erfenis van de juf van mijn spin-& weefgroep "de Steeklatjes" en 2 blauwe tweed garens uit Oostenrijk. Ondanks verschillende proeflapjes klopte de bemating niet helemaal. Vooral bij de inzet van mouw heb ik flink moeten manipuleren.Duurde langer dan verwacht voordat ik het aandurfde de "boyfriend sweater curse" te tarten en te breien voor mijn grote liefde. Bijna 5 jaar en 3 kinderen om precies te zijn. Dit was het testproject. Draagt hij deze dan volgen er meer. Zoals de aran trui van zijn dromen met heel veel ingewikkeld kabelwerk. En misschien Rogue omdat we die allebei zo mooi vinden.

Finally finished, the first sweater I knit for my love. Based on the "manly sweater" from Stitch 'n Bitch by Debbie Bliss. It became a (zippered) cardigan in the end because my love prefers to wear cardigans. Made out of grey handspun yarn, spun directly from the fleece by the leader of my spinning- & weaving group "de Steeklatjes", who died last year. Set of with a stripe out of 2 blue tweed yarns from Austria. Despite several gaugeswatches the sizing was of quite a bit. I especially had to manipulate the fit around the sleeves.

It took longer than I had expected before I dare to take on the boyfriend sweater curse and knit for the 1 I love. Almost 5 years and 3 kids to be exact. This was a testproject. If he wears this, more sweaters will follow. Like the Aran sweater of his dreams with lots of complicated cables. And maybe Rogue, because we both like it so much

3 comments:

Anonymous said...

Ondanks het gemanipuleer is hij heel mooi geworden. Ik tartte de curse ook, er is niks van waar hoor. Yep is nog steeds mijn vriendje. Hij heeft De Trui maar één keer aangehad, dat is minder. Tja...

Unknown said...

Wat een plaatje, en dan bedoel ik natuurlijk alles op dat plaatje: kinderen, man, hoe man naar kind kijkt EN vooral het vest. Echt mooi. Goed gedaan!

Anonymous said...

Mooi vest!
Ik durf het niet aan, de 'sweater curse'. Ooit heb ik een sjaal voor hem gebreid en hij draagt hem niet. Een trui? Ik weet het niet....