Tuesday, October 17, 2006

groei

M'n pinwheel groeit zo hard dat ie van zijn naald afbarste. 80 steken zijn nu naaldloos. Even wachten op mijn Denise verlengsnoertje (52 inch is hoop ik voldoende) voordat ik verder ga.

Vorig jaar oktober droeg een klein midimensje deze jurk terwijl ze ondersteboven puzzelt om het uitdagender te maken. Haar oma breide hem van 4 strengen Manos Del Uruguay in de Wildflower tint. Ik maakte er een bijpassend wolbroekje voor eronder bij. Dit jaar groeide ze, inmiddels bijna een meter groot, uit haar jurk. Het wolbroekje is ook niet meer nodig nu ze zindelijk is.

Ik haalde het wolbroekje en het bovenstuk van de jurk uit en breide er een nieuw bovenlijfje aan. Verstelbare banden zorgen ervoor dat ze er zeker de lente mee zal halen...en wie weet ook nog wel de volgende herfst.

My pinwheel grew so fast it burst off the needle. 80 stitches remain needleless. I need to wait for my Denise extension cord before I can go on.

Last October midiperson wore this dress. Her grandma knit it out of 4 skeins of Manos del Uruguay in the Wildflower colorway. I made a matching soaker to wear underneath. This year she grew out of the dress. Almost a metre tall now and doesn't need the soaker anymore now she has pottylearned.
I frogged the soaker and the top of the dress and reknit a new top for it. Adjustable straps should make it last until spring...maybe even next fall.

No comments: