Sunday, March 04, 2007

lentesok & voorjaarssjaal

een beeldverhaaldetail van het vroege lente ajourpatroon.
detail early spring lace
nog ongeblokt, vers van de naald
unblocked, hot of the needles
versterkte hiel van traditionele hiel, gebreid vanaf de teen.
reinforced Dutch heel, knit toe up.
de volle glorie van maat 44. Garen: Blue Faced Leicester, sokgewicht. Kleur: lathyrus.
The glory of European size 44 sock. Yarn, BFL. sockweight. Colorway: sweet pea.
Garen en naald, nerveus wachtend op de komst van het patroon van de chevron sjaal.
Yarn & needle for chevron scarf, anxiously awaiting the arrival of the pattern.
plof! daar is het.
it's here!
verslavend! het kleurverloop blijft verrassen.
addictive! the changing of the colors keeps surprising me.
koele sjaal mam, mij past hij al!
cool scarf mom, it fits me!
nog anderhalve meter te gaan.
5 more feet to go.

10 comments:

Anonymous said...

Wat een mooie kleuren en wat een schattige foto van minimens

Unknown said...

WHAAA, mooi die chevron!!!! En de sok natuurlijk ook, compleet met voet. Heb je de tweede al opgezet of eerst de sjaal af?

- said...

@ ajour: er komt geen 2e, de andere helft van de streng zijn bijna kniekousen voor midimens. Tis puur een showsok voor de winkel.

Anonymous said...

Mooie sokken. En ook die sjaal, die vind ik echt geweldig mooi. Schitterend!

Anonymous said...

Mooie sokken Yvon! Je chevron ziet er heel erg mooi uit. En dan je nieuwe kleding lijn!! Geweldig!!!!Succes er mee.

Anonymous said...

die chevron brei je die van je eigen wol ik vindt de kleuren geweldig

- said...

@ Anneke, ja, tis de "gewone" sokkenwol (75%wol, 25% nylon) in de kleuren "Monet" en "Ijskoffie met slagroom".

Ben inmiddels op basis van de chevronsjaal aan het broeden op een sokpatroon in dezelfde stijl.

Anonymous said...

Wat je gewoon noemt kun je die sokkenwol dan ook in elke gevervde kleur kopen want ik vindt het resultaat echt vreselijk mooi
in welk boek staat die chevron sjaal

Anonymous said...

nog een vraagje staat het patroon van de chevron sjaal in het boek of moet je dat dan weer apart bestellen

Anonymous said...

Hoi Hoi ..
Mooi!!!!
Ik ben nu aan het sokbreien met jouw 'over de regenboog' Leicester ...wat heerlijk , wat een luxe gevoel.
Ik kan niet wachten dit aan mijn voeten te voelen ..Dit is vanaf NU mijn favo sokkenwol ...
Wat maak jij toch mooie dingen !
Mijn petje af ...

Petrouchka