Sunday, August 31, 2008

Even iets rechtzetten

Mijn haar, het schijnt een onderwerp van discussie te zijn:

-Het zijn dreadlocks, geen vlechtjes dus. Dreadlocks zijn eigenlijk grote klitten, het haar vilt meestal samen. In mijn geval vilt het haar niet echt en blijven de afzonderlijke haren te onderscheiden.
-Ze zijn allemaal volledig van eigen haar, geen extentions, geen donorhaar.
-Ze zitten er nu een jaar of 8 in, de kans dat ze er nog uit gekamd kunnen worden is klein.
-Wassen kan gewoon maar ze blijven er erg lang nat van. Daarom was ik meestal 's avonds en in het weekend zodat ze al wat droger zijn voordat ik weer iets moet doen. Hoofdpijn door nat haar komt voor.
-Het zijn er een stuk of 80 nu. Soms splitsen ze zichzelf, soms klitten ze samen en soms trekt minimens er 1 van mijn hoofd (auw). Hij heeft een lichte obsessie met mama's haar.
morgen weer naar school, we hebben er zin in!

Volgende blogpost: foto's van afgemaakte stukken en vergaarde stash uit de vakantie.

4 comments:

Anonymous said...

Nu vraag ik me altijd af, hoe gaat het dan zo vilten dat het van die slierten worden. Moet je daar een beetje aan draaien in het begin van het "groeiproces" ofzo. Het lijkt mij ook wel wat zo`n coupe!!

Gawy said...

Ik vind ze ook zooo gaaf...

Ik hou er echt van, maar om echtedreads bij mij te laten 'ontstaan', durf ik niet. Een keer een stel extensions lijkt me wel wat.. ;)

MoniqueB. said...

De dreadlock is niet mijn ding, maar ze passen helemaal bij jou. Ook de kleur is zo goed.
Sterke zoon heb je, dat hij er een af kan trekken!
ik kijk uit naar je volgende blogpost!!!!

Anonymous said...

Een vriendin van mij heeft na een jaar of 10 haar dreads korter geknipt, ongeveer schouderlang en dan uitgekamd. Ik wil altijd komen helpen kammen, als het ooit zo ver is, lijkt me een leuk werkje ;-)