Friday, August 24, 2007

op kamp

Mijn 2e studentenleven begint net als het 1e met een introductiekamp. Op de camping aan het einde van de straat, met 30 medestudentes die in leeftijd varieren van 17 tot 24 (& 1 van 31 ;-)) met het zwaartepunt rond 18 jaar.Ik voelde me oud, maar zeer welkom, ook met minimens die nog niet bij opa & oma kon gaan logeren. Nu is dat natuurlijk ook wel te verwachten bij zo'n meer-dan-vrouwen-studie.
Geen enkele andere 30er mee op introkamp dus. Ik ben benieuwd of er bij de 20 studenten die er vanaf maandag ook nog bij horen (ons jaar heeft een numerus fixus van 52) wel leeftijdsgenoten zijn. Vandaag volgden we een foto-speurtocht door de stad. Leuk natuurlijk als je er geboren bent en woont.
Vanwege minimens' middagslaap vertrok ik eerder. De laatsten zitten nu nog hier
My second studentlife starts out with an introduction camp, just as the first one did. We started out camping on the site at the end of the street playing games to get to know oneanother. 30 students altogether, ranging in age from 17 to 24 (& 1 31yo ;-) ), rather a lot more 18yo than people in their 20s.
I felt old, but welcome, even with miniperson with me (he isn't very good at sleeping over at grandma's yet). With no other 30yo at the camp I am rather curious if there will be any when we start on monday. There should be 20 more students as our numerus fixus is 52.
Today we did a photo search through the city. Lot's of fun to see my city through the eyes of the others. Because of minipersons nap I left early, the last of the bunch should still be on the citybeach

4 comments:

Tijm said...

Dit roept bij mij vele herinneringen op :))

Anonymous said...

Wat goed dat je mee bent geweest! (en verstandig). Hopelijk zitten er in de groep een paar bij met wat werkervaring. Mijn ervaring is dat zodra dat zo is, het leeftijdsverschil niet echt meer van belang is. je hebt hetzelfde doel. Ik (47) trok dit studiejaar veel op met een medestudente van 26, dat ging perfect.
Succes met de studie (en het alles organiseren eromheen)

Anonymous said...

o wat heerlijk, een introductiekamp. erg belangrijk voor je inburgering.
dit jaar ging ik parttimen en ik wilde graag de introdingen doen om de mensen en de uni wat beter te leren kennen. geen probleem, zegt de geliefde. om vervolgens die hele dag vol te plannen zodat ik niet weg kan. woest was ik!

Olga said...

Stoer hoor! heel veel succes met je nieuwe studie!