Tuesday, August 07, 2007

óp het dak...


...vermaakt men zich ook best.
Maximens in het kasteel (en er ook alleen maar uit als ie heeeeeel erg nodig moet)

midimens moe in de draagdoek annex hangmat onder het kasteelminimens, even niet ziek, op de vlonders met auto's en water. En terwijl papa slaapt in de zon, ontdekt mama een nuttig bij-gebruik voor de spijlen van het hek. Een sneldroog-rek voor wol!
En het gras wil wel voor viltveldje spelen
nieuwe schooltas in wording. 4 draden machinaal breigaren.
streng 3-draads sokkenwol vers van het wiel

We're enjoying ourselves on the new roof terrace.
Maxiperson won't come out of his castle unless he absolutely needs to go...badly.
Midiperson won't nap unless she can sleep in the hammock/sling underneath the castle.
Miniperson playing with cars and water on the decking

and while dad dozes off in the sun, I find another use for the fencing. A perfect quick-dry rack for all the dyed skeins. Even the grass turns out to be a great felting agitatorfor the new schoolbag in progress. Knit from 4 strands of machine knitting yarn I inhereted.
And ofcoursealso great for showing of the 3ply sockyarn fresh from the wheel.

15 comments:

Tijm said...

Lief berichtje.

Is minimens zoveel ziek? Allergie?

Unknown said...

Topdak, topfoto's, en in het echt was het nog mooier! Neem je aub die gesponnen sokkenwol mee vanavond? Ziet er super uit, wil ik voelen!

- said...

@ Tijm, vaak ziek. Sinds het appel-incident in maart al 3 longontstekingen, gaat nu richting zijn 4e denk ik. Puffers ed. ten spijt. Ik twijfel over allergie. Het zou kunnen maar tis geen familie-ding en hij heeft best lang borstvoeding gehad dus logisch zou het niet zijn.

@ Ajour, als ik het niet vergeet absoluut!

Anonymous said...

Kom dan maar eens van het dak af! Wat een fantastisch uitzicht en het kasteel, wouw. Prachtig.

Anonymous said...

Yvon, balen dat Mini zo vaak ziek is. Ik weet vrij veel over puffers, astma en allergien. (onze kids zijn erg allergisch, en erg astmatisch). Mocht je wat willen weten, kun je me altijd mailen (Sil@home.nl ). Puft mini wel goed? Onder controle van een huisarts, of kinderarts?

Sterkte ermee!
Lieve groet, Sil.

DebZ said...

Stoer man! Petje af voor het werk. Jullie hebben gewoon een giga mooie privé "tuin" zo! Geweldig!

Anonymous said...

Yvon,
Ik ben onder de indruk van je stadsdak! Knap stukje werk!
Heb er vaak naar verlangd toen ik nog op de blaak woonde en slechts een balkonnetje had. Later aan de nieuwstraat ( zelfde gebouw) wel een dakterras. En nu...... begane grond, 150 vierkante meters....... mmmm
Leve Brabant.
Tineke

- said...

@ Tineke, wacht maar...nog 4 jaar studeren en dan kom ik met 3 hele drukke kindjes de rust in die 150 vierkante meter flink verstoren ;-) ;-)

@ Sil, ik mail je want ik twijfel nog.

Anonymous said...

Moet toch wel effe melden dat ik het een zeer prachtig dakkasteel vind! Past helaas niet op mijn balkon.

BabyLongLegs said...

Hi!!!
It was great to meet you at Woolfest...although at the time I didn't realise who you were!!!
Amazing embroidery on your woolly pants....you are so clever!
You might want to go and check out this thread on a cloth nappy forum I am a member of...they also think your work is amazing :)

http://clothnappyaddic.s10.forumsplace.com/viewtopic.php?t=4409&postdays=0&postorder=asc&start=0

Love
Sarah xXx

MorganMagic said...

oh zo pràchtig!!!!!

Anonymous said...

waarom lijken er altijd meer uren in jouw dagen te zitten dan in de mijne...
Je maakt zulke mooie en leuke dingen....pfff, een beetje gezonde jaloezie mag toch wel?

Bedzz said...

Gefeliciteerd met je verjaardag!!
Dat is vandaag toch of vergis ik me nou?

MoniqueB. said...

Hé Yvon, ik heb je ge'tagged' voor Rockin'Girl Blogger!

Je kan op deze site zien hoe het begonnen is... Geef het dóór!

http://www.robertaferguson.com/2007/06/18/why-not-start-something/

- said...

@ Monique, dankjewel!

@ Bedz, klopt! Goed geheugen! 31 inmiddels.

@ Jon, mijn mama zegt dat mijn prioriteiten gewoon anders liggen, klopt. Kindjes& man op 1, gelukkig blijven door bezig te zijn op 2 en de meter zand uit de zandbak in de woonkamer op 538 ofzo ;-)