Wednesday, November 29, 2006

Magische Bol

Afgelopen zaterdag, net terug van de Rijswijkse handwerk & wolbeurs meldt manlief dat er een pakje voor me is. Ik verwacht niets en vrees voor een ontevreden klant. Voorzichtig spiekend blijkt het de bol te zijn.Eigenlijk mag ik niet kijken van mezelf want haast om weer de deur uit te gaan naar Sinterklaas op hert werk van manlief met de kindjes en ik wil er rustig van genieten kunnen.
In de vluchtigheid al wel een mooie kaart gezien waarop stond dat het moeilijk was omdat ik alles al zou hebben (daaruit kan ik dan weer afleiden dat deze persoon niet weet dat mijn persoonlijke stash zeeeeeeeer bescheiden is voor een fanatieke breier).
Ik zie prachtige lichtblauwe zijde, gelukspopjes, stekenmarkeerders en spannende pakjes eronder. Maar ben sterk genoeg om tot de avond te wachten.Bijna was ik gezwicht en gewoon gaan afwikkelen van enthousiasme. Ik wist nml. niet zo snel wat ik met een prachtig lichtblauwe bol, handgeverfde arangewicht zijde moest. DUIDELIJK niet kindjes-geschikt (tsja, een mama-ding denk altijd eerst aan kinderkleding), en toen dacht ik eerst kerstkadootje tot manlief opmerkte dat de bol toch voor mijzelf was. Maar wat maak ik dan voor mezelf dat ik ook daadwerkelijk draag...enig nadenken bracht me tot: een tam! (das een muts voor over dreadlocks). Dus na het uitpakken van het prachtige notitieboekje, snel de opzet voor het boordje daarvan op een addi 3,75, totdat ik over kan op het hoedstuk dat op de bijgekregen bamboe 4,5 werd gebreid. Een vrij dichte mooie ajoursteek gevonden die erbij past. Het garen geeft een prachtige steek en al snel heb ik 1 van 3 zichtbare gelukspoppetjes kunnen bevrijden die onmiddelijk aan de ritssluiting van de jas van kind 1 terecht kwam...net zoals ik ze vroeger zelf droeg.
Al snel valt er meer uit, regenboogkoord, stekenmarkeerders, "houtje touwtje"knopen, groene knopen met brede sleuven, kralen, snoepjes-knopen (meteen ingepikt door midimens) , verftube-haarelsastiekjes (die de knoopjes gezelschap houden) & borduurwol (goed opgelet vewrwenner!) en vordert de tam gestaag.
Voordat het weekend over is kant ik af. Hij past en blijft zitten! Ik kan weer op sjiek uit zonder 3 kilo los haar. Nu blijft nog de inhoud over om mee te spelen. Dankjewel maakster van deze bol! Het was een geweldige bol die bij iedereen in huis in de smaak viel. Ik kan niet wachten op de volgende magische bol ruil (zo tegen maart??) het ontvangen was zooo spannend en het maken van een bol voor een ander zo leuk!

1 comment:

Tijm said...

Wat prachtig allemaal.Wat kunnen mensen elkaar toch blij maken!!!

Hoest met de lekkage?? Plek al gevonden??